Μενού

Προγραμματισμός - Μάθημα 2: Δομή επανάληψης

Κατανοώ: Τι είναι η δομή επανάληψης

Στο προηγούμενο μάθημα είδαμε τι είναι οι εντολές και ο κώδικας. Με την άσκηση που έδωσα προγραμματίσαμε το Angry Bird, ώστε να εκτελεί πολλές εντολές σε σειρά, τη μία μετά την άλλη.
 

Σε αυτό το μάθημα θα δούμε τι είναι η εντολή επανάληψης. Στα μαθηματικά κάνουμε πολλαπλασιασμό για να αποφύγουμε μια μεγάλη σειρά προσθέσεων. Ο πολλαπλασιασμός είναι πιο γρήγορος: Πχ υπολογίζουμε 9x2 αντί για 2+2+2+2+2+2+2+2+2.

Έτσι και στον προγραμματισμό υπολογιστών μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια εντολή επανάληψης, όταν οι εντολές στον κώδικα επαναλαμβάνονται. Δείτε τι κάνει η εντολή της επανάληψης (ροζ χρώμα) και συγκρίνετε τις δύο εικόνες.



Εφαρμόζω: Εξάσκηση με την Ώρα Κώδικα

Γ' - Δ' Δημοτικού: Θα προγραμματίσουμε το άγριο πτηνό, το angry bird, να φτάσει στο πράσινο γουρουνάκι. Ξεκινώντας, αν θέλουμε, μπορούμε να δούμε το βίντεο με τις οδηγίες. Κάνουμε τις ασκήσεις 1 ως 9 μόνο, αξιοποιώντας την εντολή επανάληψης από την άσκηση 6 ως την 9. Πατάμε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο (link) για να παίξουμε:
Κλασικός Λαβύρινθος
Αν μας φάνηκε εύκολο, κάνουμε και το παρακάτω:
Λαβύρινθος: Επαναλήψεις

Ε' - ΣΤ' ΔημοτικούΘα προγραμματίσουμε το άγριο πτηνό ώστε να φτάσει στο πράσινο γουρουνάκι και το ζόμπι ώστε να φτάσει στον ηλίανθο. Ξεκινώντας, ο Mark Zuckerberg μας εξηγεί τη χρησιμότητα της δομής επανάληψης. Πατάμε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο (link) για να παίξουμε:
Λαβύρινθος: Επαναλήψεις
Επίσης, μπορούμε να προγραμματίσουμε τη μέλισσα να μαζέψει το νέκταρ από τα λουλούδια και να φτιάξει μέλι:
Μέλισσα: Επαναλήψεις

Θέλεις περισσότερα;

No comments:

Post a Comment