Κατανοώ: Τι είναι η δομή επιλογής
Τις περισσότερες φορές στην καθημερινή ζωή, πριν λάβουμε μια απόφαση, πρέπει να ελέγξουμε κάτι με τη λογική μας και, ανάλογα, να επιλέξουμε τι θα κάνουμε.
Παράδειγμα:
Περπατάω στο πεζοδρόμιο και θέλω να διασχίσω έναν δρόμο. Οι "εντολές" που δίνω στον εαυτό μου είναι οι εξής:
1. Περπατώ ως την άκρη του πεζοδρομίου
2. Ελέγχω το φανάρι για τους πεζούς (ανθρωπάκι):
ΕΑΝ "φανάρι πεζών είναι πράσινο"
Τις περισσότερες φορές στην καθημερινή ζωή, πριν λάβουμε μια απόφαση, πρέπει να ελέγξουμε κάτι με τη λογική μας και, ανάλογα, να επιλέξουμε τι θα κάνουμε.
Παράδειγμα:
Περπατάω στο πεζοδρόμιο και θέλω να διασχίσω έναν δρόμο. Οι "εντολές" που δίνω στον εαυτό μου είναι οι εξής:
1. Περπατώ ως την άκρη του πεζοδρομίου
2. Ελέγχω το φανάρι για τους πεζούς (ανθρωπάκι):
ΕΑΝ "φανάρι πεζών είναι πράσινο"
ΤΟΤΕ διασχίζω τον δρόμο (κοιτάζοντας παράλληλα αριστερά και δεξιά).
ΑΛΛΙΩΣ περιμένω στο πεζοδρόμιο.
Δες τις δύο εικόνες παρακάτω. Στην εικόνα 1, η μέλισσα πρέπει να φτάσει σε κάθε λουλούδι και να πάρει μία ποσότητα νέκταρ (αριθμός 1 δίπλα σε κάθε λουλούδι). Εκτελώ, λοιπόν, χωρίς να ελέγξω τίποτα διότι γνωρίζω ότι κάθε λουλούδι έχει νέκταρ. Εκτέλεσε με το μυαλό σου τον κώδικα που βλέπεις στην εικόνα και οδήγησε τη μέλισσα να πάρει νέκταρ.

Εικόνα 1: Εκτελώ χωρίς να ελέγξω

Εικόνα 2: Εκτελώ αφού πρώτα ελέγξω
Γ' - Δ' Δημοτικού: Θα προγραμματίσουμε τη μέλισσα. Πρώτα θα εξασκηθούμε στο περιβάλλον της μέλισσας, εκτελώντας κώδικα χωρίς να χρειάζεται έλεγχος. Στη συνέχεια θα εξασκηθούμε στην εκτέλεση κώδικα με έλεγχο. Πατάμε στους παρακάτω υπερσυνδέσμους (links) για να παίξουμε:
Μέλισσα: Επαναλήψεις (Χωρίς έλεγχο. Κάνε τις ασκήσεις 1 ως 3 μόνο)
Μέλισσα: Συνθήκες (Με έλεγχο. Κάνε τις ασκήσεις 1 ως 7 μόνο)
Ε' - ΣΤ' Δημοτικού: Θα προγραμματίσουμε τη μέλισσα. Πατάμε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο (link) για να παίξουμε:
Μέλισσα: Συνθήκες
Θέλεις περισσότερα;
0 comments: