• Kostas Katsoulas blog
  • School ICT teacher

Socialize

Προγραμματισμός - Μάθημα 5: Αλγόριθμος

Κατανοώ: Τι είναι αλγόριθμος

Αλγόριθμος είναι μια σειρά από οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα.

Για παράδειγμα, έχω να λύσω το πρόβλημα: Πεινάω και θέλω να φτιάξω μακαρόνια. Ο αλγόριθμος που με οδηγεί στη λύση του προβλήματος είναι οι οδηγίες της συνταγής.

Άλλο παράδειγμα: έχω το πρόβλημα ότι θέλω να φτιάξω ένα Lego που μου έκαναν δώρο. Ο αλγόριθμος που με οδηγεί στη λύση του προβλήματος είναι οι οδηγίες κατασκευής που βρίσκονται στη συσκευασία.

Οι οδηγίες σε έναν αλγόριθμο πρέπει να είναι: 
  1. Σαφείς 
  2. Σε σωστή σειρά
αλλιώς το αποτέλεσμα που θα πάρω δεν θα είναι το επιθυμητό.

Για παράδειγμα, αν κατά την εκτέλεση της συνταγής δεν βάζω τη σωστή ποσότητα συστατικών ή μπερδέψω τα βήματα εκτέλεσης, τότε το φαγητό δεν θα πετύχει ή δεν θα καταφέρω καν να το μαγειρέψω. Στο παρακάτω διασκεδαστικό βίντεο, τα παιδιά έχουν γράψει αλγόριθμο για τη δημιουργία σάντουιτς με φυστικοβούτυρο και ο μπαμπάς εκτελεί πιστά τις οδηγίες του αλγορίθμου. Οι οδηγίες όμως δεν φαίνεται να είναι σαφείς ούτε σε σωστή σειρά οπότε... δείτε το αποτέλεσμα (ελληνικοί υπότιτλοι από ρυθμίσεις -> υπότιτλοι -> αυτόματη μετάφραση και επιλέγεις ελληνικά).



Εφαρμόζω: Γράφω τον αλγόριθμο της πρόσθεσης

Προσπάθησε να γράψεις τον αλγόριθμο της πρόσθεσης δύο διψήφιων αριθμών. Θα σκεφτείς αφαιρετικά, δηλαδή όχι συγκεκριμένα. Δηλαδή, θα γράψεις οδηγίες που να ισχύουν για την πρόσθεση δύο οποιωνδήποτε διψήφιων αριθμών και όχι οδηγίες που να ισχύουν για την πρόσθεση δύο συγκεκριμένων διψήφιων αριθμών. Ο αλγόριθμος θα αρχίζει ως εξής:

ΑΡΧΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ
- Πρόσθεσε τις μονάδες του 1ου προσθετέου με τις μονάδες του 2ου προσθετέου.
- Εάν το άθροισμα είναι μικρότερο από 10, γράψε το άθροισμα κάτω από τις μονάδες.
- Αλλιώς (δηλαδή εάν το άθροισμα είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 10), γράψε...................
.............................
ΤΕΛΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ

Μπορείς να συμπληρώσεις τον αλγόριθμο; Προσπάθησε!

Θέλεις περισσότερα;

0 comments:

© 2014 Kostas Katsoulas blog. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top